Tip na výlet: Cyklotrasa zo Zohoru do Bratislavy

Tip na výlet: Cyklotrasa zo Zohoru do Bratislavy Featured

Zohor - železničná stanica Zohor - železničná stanica BSK

Cyklotrasa zo záhoráckej obce Zohor do Bratislavy na želežničnú stanicu Vinohrady je náročným výletom v dĺžke necelých 30 kilometrov.

Prevýšenie 350 metrov a prestávky si môžete urobiť v Kaštieľskom parku v Stupave, v Marianke, Na Malom Slavíne alebo U Slivu. Vhodné sú trekové a horské bicykle a väčšina trasy vedie po asfaltke.

Trasa: Zohor – Devínske Jazero – Stupava – Marianka – Malý Slavín – U Slivu -Pekná cesta – Bratislava, žst. Vinohrady

Trasa výletu začína pri železničnej stanici Zohor, kam sa dostaneme pohodlne vlakom ŽSR. Zo stanice začneme výlet smerom do obce, napojíme sa na červenú cyklotrasu a popri kostole budeme pokračovať smerom na Devínske Jazero. Prekrižujeme cestu Stupava – Vysoká pri Morave a popri skládke ASA, po rozbitej asfaltke prídeme až na križovatku cyklotrás pri Devínskom Jazere. Tu odbočíme doľava, cez železničné priecestie a napojíme sa na peknú cyklotrasu, ktorá nás privedie až do Stupavy, kde po miestnych komunikáciách prídeme až ku kostolu sv. Štefana.

V Stupave sa môžeme trošku zastaviť, prezrieť si pekný kaštieľ aj s priľahlým parkom, stĺp hanby, kostol sv. Štefana, či neďalekú kalváriu. Od kostola budeme pokračovať ďalej po žltej cyklotrase miestnymi komunikáciami, neskôr poľnou cestou smerom na obec Marianka. Cyklotrasa nás dovedie až do stredu obce, kde si môžeme spraviť prestávku na občerstvenie a prehliadku najstaršieho pútnického miesta na Slovensku. Tu si môžeme prezrieť Exercičný dom, kostol Narodenia Panny Márie, krížovú cestu, bridlicovú štôlňu či Svätú studňu, okolo ktorej budeme pokračovať po modrej cyklotrase smerom na Malý Slavín.

Z Marianky budeme jemne stúpať popri miestnom kameňolome, kde sa natáčal v roku 1996 film Dračie srdce. Tu sa dostaneme už do lesa a mierne do kopca popri Mariánskom potoku prídeme až na obľúbené miesto nielen Bratislavčanov – na Malý Slavín. Tu sa križuje viacero cyklistických a turistických trás, je tu možnosť oddychu v prístrešku, cykloturistická mapa, discgolf, studnička, či pamätník dvom sovietskym vojakom, po ktorom dostalo toto miesto aj meno Malý Slavín.

Z Malého Slavína budeme ďalej pokračovať po modrej cyklotrase, po asfaltovej ceste smerom do doliny potoka Vydrica, k bufetu U Slivu. Tu je tiež možnosť občerstvenia, dobiť e-bike, križuje sa tu viacero cyklotrás. My budeme pokračovať i naďalej po modrej cyklotrase, po miernom stúpaní prídeme na križovatku asfaltiek Pekná cesta – Spariská, kde budeme pokračovať pravou asfaltkou, ktorá po asi kilometri začne klesať k horárni na Peknej ceste.

Pri horárni je bufet s občerstvením, viacero detských preliezok, drevené prístrešky, gril. Od horárne asfaltová cesta prudšie klesá, jazdia tu aj autá, tak tu treba ísť opatrne, aby nedošlo k úrazu. V klesaní je ešte jedna možnosť príjemného, takmer domáceho občerstvenia – bufet Šinweg, po ľavej strane cesty. Po vyjdení z lesa už len miernejším zjazdom po Peknej ceste prídeme k Račianskej ulici, kde tesne pred električkovou traťou zabočíme doprava na chodník, ktorý ide paralelne popri električkovej trati až k železničnej stanici Bratislava – Vinohrady, kde náš výlet končí.

Zdroj: BSK

Rate this item
(0 votes)
Last modified on sobota, 15 máj 2021 14:46

Malacky - Kalendár akcií

pon uto str štv pia sob ned

Malacky - Najbližšie akcie

Žiadne nadchádzajúce udalosti na zobrazenie!

NAJČÍTANEJŠIE

Error: No articles to display

NAJČÍTANEJŠIE MOR

Nazahori.sk používa cookies
Táto stránka používa súbory cookies. Ak budete pokračovať v prehliadaní tejto stránky, súhlasíte s ich používaním.